torstai 30. toukokuuta 2013

10. möllikisan kokemuksella

Kirjoittelin viimeiset sijoitukset tulossivulle huomatakseni, että nyt ollaan käyty jo 10 kertaa möllikisoissa! Oho! Tarpeellista ja hyödyllistä harjoitusta se on ollut. Itse olen oppinut rentoutta, ehkä ei tarvitse enää jännittää niin paljon. Viimeisissä ulkokisoissa olen myös oppinut ottamaan jalat alleni ja pinkomaan täysiä koiran perässä. Joku vois ihmetellä miksi me ollaan käyty niin monissa kisoissa, kun välillä on mennyt jo aika hyvinkin. Kokemusta me ollaan kerätty ja se on tullut tarpeeseen. Nyt odotan hyvillä mielin virallisen kisauran korkkaamista! Melkein jo tekis mieli mennä hetiheti virallisiin, mutta ehkä mä nyt jaksan sen vajaan kuukauden vielä odottaa. Saatetaan ottaa vielä varman päälle ja käydä kisapaikalla harjoittelemassa siellä olevaa keinua etukäteen. Keppien sujuvuuteen mä jo luotan, keinu on ainoa minkä kanssa pitää oikeasti olla tarkkana. Pitää vaan muistaa rikkoa rytmiä ja kertoa Kikille selvästi, että se on KEINU (eikä puomi..). Tässäkin varmasti aika tekee tehtävänsä ja Kikistä tulee koko ajan taitavampi. Olen laittanut Kikin tekemään erilaisia keinuja vierailla kentillä vierailemassa ollessamme. Eikä siinä ole silloin mitään kummallista ollut. Toki tuolloin keinut on tehty yksittäisenä ja hitaasta vauhdista. Mutta ei sille ainakaan nyt ole mitään kammoa jäänyt outoja keinuja kohtaan.

Eilen käytiin taas omatoimitreeneissä ja tehtiin tällä kertaa hyppytekniikkaa. Videoita en vielä ole katsonut, mutta hyvin Kiki näytti menevän. Erityistä plussaa sai se, että kahden lelun leikit on tosiaan tehneet tehtävänsä ja nyt mä saan Kikin houkuteltua toisella lelulla mun luo ja jatkamaan leikkiä. Tää on positiivista verrattuna lähtötilanteeseen, jolloin Kiki rallatteli iloissaan ympäri niittyä lelu suussaan ja ihmetteli mitä mä sitä toista lelua heiluttelen. Nopeasti se oppi. Oisinpa mäkin oppinut nopeammin ja alkanut tekemään tätä jo paaaljon aikaisemmin..

Tehtiin myös keinua ja puomia niin, että avustaja houkutteli targetin kanssa ja mä jäin taakse. Selvästi oli vauhtia enemmän puomilla. Keppejä tehtiin myös ja kokeilin ihan huvikseen meniskö Kiki avokulmasta kepeille. Menihän se. Toisinaan noi koirat on aika uskomattomia eläimiä. Miten ne osaakaan soveltaa oppimaansa.

Tällä viikolla ollaan tosiaan yritetty ottaa hieman rauhallisemmin, niin Kiki taitaa olla siitä ehkä hieman eri mieltä. Eilen treenien jälkeen metsässä se rallatteli menemään pitkin maita ja mantuja.. No muuten ollaankin tyydytty juuri tuon takia remmilenkkeihin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti