keskiviikko 29. toukokuuta 2013

Kummallisia kiemuroita

Siinä tiistain treenien aihe mun suoritusten perusteella. ;) Ensin hetsattiin Kikiä puomille, ja kyllähän se silloin tulee loppuun asti. Ongelma on se, että jos jään puomilla jälkeen niin se himmailee mun vauhdin mukaan. Saatiin nyt tehtäväksi harjoitella niin, että ensin vedätän, sitten jään puomin laskevan osan kohdalle ja kannustan Kikiä menemään lujaa targetille. Myöhemmin näemme mitä tästä seuraa.

Radalla oli siis päällejuoksua ja takaakiertoa, jotka meni ihan ok. Tai siis päällejuoksu meni sitten ok kun en varmistellut takaakiertoa (kun sinnehän mun liike sen koiran ohjaa joka tapauksessa) vaan otin sen päällejuoksun ajoissa. Takaakierron seuraavalle esteelle otin ensin "hiihtoliiton" tyyliin, kuten meidän treeneissä puhutaan. Eli takaakierron tekevä käsi ei ole niin oleellinen, vaan se toinen käsi, joka nappaa koiran mukaan hiihtämisestä tutun sauvomisen tyyliin. Tossa videolla se on, ehkä vähän selventää tätä selitystä.

 hiihtoliiton takaakierto

Renkaan jälkeinen elämä oli mulle jotenkin tosi vaikeeta. Oon tottunu ohjaamaan jaloilla ja kropalla, siks oli helpompaa kääntää kroppa kokonaan toiseen suuntaan. Mutta tässä riittikin, että ottaa vastakädellä koiran mukaan, jotta saa seuraavan hypyn ohjattua paremmin. Muutamaan kertaan harjoittelin ilman koiraa. Melkein kuin tanssitunnilla! No lopputulos alla.

loppurata


Muuten ollaankin sitten otettu ihan rauhallisesti ja käyty ravilenkeillä. Viime viikolla oli niin paljon agilityä, että pitää välillä ottaa hieman maltillisemmin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti