keskiviikko 22. toukokuuta 2013

Vauhtia, lisää vauhtia!!

Tiistain treeneissä teemana putket. Ensimmäisen radan jälkeen sain taas palautetta, että teen sievää ja varmistelevaa suoritusta. Nyt pitäisi siis treenata sitä vauhtia ja rohkeutta tehdä, eikä vaan sievistellä nollaa.. Hallissa kun Kikillä ei ole samaa draivia kuin ulkona (mitä olen nyt kisoissa huomannut), niin silloin mun pitää tehdä se draivi. Hyvä että valmentaja potkii vaatimaan myös multa enemmän. Sitten kun sain sitä draivia omiin jalkoihin, niin sitten unohtui kaikki yksinkertaiset asiat, kuten putkijarru ennen mustaa putkea. Ehkä mä oon putkiaivo, kun en voi keskittyä kuin yhteen asiaan kerrallaan. ;)

Ekalla radalla Satu iloitsi Kikin mennessä mustan putken jälkeen suoraan edessä olevalle hypylle. Koiran pitääkin hakea näkökentässä olevia esteitä, jos ei muita ohjeita tule. Hyvä Kiki, se teki oman ratkaisun kun mä olin myöhässä! Viime perjantain lentokeinun vaikutus näkyi kyllä tiistain keinussa. Tänään päästään harjoittelemaan lisää keinua.
Edelleenkään tää ei suostu löytämään mun videoita.
eka rata 

Tehtiin yhteensä kuusi vetoa tätä rataa ja saatiin niitä onnistuneita suorituksia. Taas ihan mahtava fiilis, kun oman vuoron loputtua hengästyttää ja tuntuu itsestäkin siltä, että duunia on tullut tehtyä. Just vähän aikaa sitten puhuttiin treenikavereiden kanssa, että nyt pitäis uskaltaa tehdä radalla omia ratkaisuita esim. ohjauksien suhteen, eikä vain tyytyä niihin helppoihin ja itsestäänselviin ohjauksiin, joilla saa nollan. (Eikä nekään tietenkään takaa nollan saamista.) Tyyli vois olla enemmän mahtavan radan hakemisessa, ja jos menee mönkään, niin menköön. Syteen tai saveen.

radan loppu 

Odottelualueella oli kepit ja niitä tehtiin muutama toisto. Kiki teki  oikein, hölmö omistaja vain sai jonkun aivopierun ja kuvitteli koiran menevän väärältä puolelta sisään, kun koira meni koko ajan oikein sisään. Pari kertaa siis kutsuin Kikin pois kepeiltä ja kolmannella se tarjos mulle sitten tokaa keppiväliä, kun eka kerran ei kelvannut.. Miten sitä voikin olla niin idiootti. No onneksi hätä ei ollut tämän näköinen, vaan kun ohjasin Kikin omien mokieni jälkeen kepeille se teki taas oikein. Kokeilin myös taas niin, että pidin Kikiä kiinni kauempana kepeistä ja hetsasin ja lähetin sen kepeille. Nappiin meni. Seuraavaksi kokeilin juosta ohi kun se kepittää, ja toka vikassa välissä se teki eleen tullakseen pois mun liikkeen vetämänä, mutta jatkoi kuitenkin loppuun! Jes!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti