perjantai 17. toukokuuta 2013

2. sija ja lentokeinu

Tiistain treenien ja keskiviikon möllikisojen jälkeen Kikissä ei kyllä näkynyt yhtään väsymyksen merkkejä. Yhtä innokas se oli menemään ja tekemään. Kuulemma torstaina irtilenkillä oli ollut jopa rasittavan innokas. ;)

Niinpä sitten uskallettiin mennä kisoihin perjantaina, kun ne kerran tässä ihan lähellä järjestettiin. Olin päättänyt jo etukäteen, että jos on aikataulullisesti mahdollista, niin menen yhden radan mölleissä ja toisen kisaavien luokassa ulkopuolisena. Näinhän se sitten järjestyi. Se hyvä puoli siinä, että minit oli ekana, niin ehdin niitä katsellessani jo opetella molemmat radat ulkoa. Kävin tietenkin rataan tutustumisissa, jotka oli sopivasti peräkkäin. Möllit ja kisaavat alkoivat kuitenkin lähes samaan aikaan ja siinä meinas tulla itselle hoppu, kun mölleissä jollain kestikin radalla tosi kauan. Huikkasin sitten kisaavien radan "sisäänheittäjälle" että olen tulossa sinne numerolla 9, että jos mua ei näy heti niin saatan olla siellä möllien radalla.

Mölliradalla tehtiin ihan hyvä työtä. Yllättävää oli, että keskellä rataa oleva putki veti Kikiä puoleensa "väärään" päähän. Mun onni oli se, että putkeen sai mennä sisään kummasta päästä vaan. Videota katsellessani kyllä huomasin, että Kiki luuli mun tekevän sokkaria ja livahti siksi mun selän takaa eri päähän putkea mitä olin suunnitellut. Puomilla taas se teki toisen kerran saman jutun, eli lähti mun vapautuskäskystä haistelemaan maata. Tänhän se teki Kirkkonummen mölleissä. En tiedä haistaako se siellä jotain vai mikä juttu se on. Kuitenkin me ollaan nyt käyty useammissa kisoissa ja noin on käynyt vain 2 kertaa, joten ehkä se menee ohi. Muuten olen tyytyväinen rataan. Mulla olis taas saanut olla vauhtia. Rata oli helppo, niin siks se oma vauhti ei taas haitannut menoa. Sijoituttiin toisiksi ja palkinnoksi saatiin kuivamuonaa (jonka annoin jo kavereille kun olivat koiransa kanssa katsomassa kisoja), pieni patukka leikkeihin (tää on oikein hyvä palkinto) ja suklaapatukka mulle.
möllirata

Kisaavien rata vaikutti aika kivalta myös. Ei mitään ihmeellistä siinä. Toista kertaa kun mentiin samaa putkea, niin siinä Kiki taas lähti putken väärään päähän. Ilmeisesti olin jo ennakoimassa omaa paikkaa ja ohjasin sen vahingossa väärään päähän? Näissä täytyy nyt olla tarkkana. Olisin kuvitellut, että Kiki nimenomaan imee sinne päähän putkea, mistä se on jo kerran mennyt. Keinusta tuli lentokeinu, kun Kiki ei varmasti tajunnut sen olevan puomin sijasta keinu. No saatiin sitten harjoitella keinua. Jälkeenpäin ajateltuna mun olis pitänyt rytmittää ja hidastaa kävelyyn ennen keinua. Se olis voinut auttaa. Sen sijaan olen tosi iloinen, että kepit sujui täydellisesti! Nyt täytyy siis keppien sijasta panostaa vähän enemmän keinuun. Tai siis harjoitella niitä molempia, mut erityisesti keinua. Kepit oli muuten laitettu vinoon, niin mun haaste oli malttaa kulkea vinoon Kikin rinnalla loppuun asti. Olen kyllä tyytyväinen meidän osallistumisesta kisaavien radalle. Taas on monta kokemusta kerätty. Kiki olis varmaan aika hyvä agilityssä, jos sen ohjaaja olis samalla tasolla. ;) No tässä me opitaan koko ajan.
kisaavien rata


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti