sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

Katselmuksessa

Oltiin eilen erään agilityseuran jäsenkatselmuksessa. Kiitos vaan meidän valmentajalle Sadulle, että suositteli meitä sinne. Täällä taitaa olla niin kova tunku kaikkiin seuroihin ja varsinkin niihin, jotka takaavat jäsenilleen treenipaikan, joten en pitänyt ollenkaan itsestäänselvänä, että katselmukseen asti päästään. Sinne kuitenkin suunnattiin ja mua jännitti paljon enemmän kuin kisoihin mentäessä. Kisoissa kuitenkin kilpailee vaan itsensä kanssa, kun nyt kyseessä oli isompi palkinto eli se mun niin kovasti himoitsema seurapaikka. Tein kuitenkin varasuunnitelman seurapaikan suhteen. Mikäli ei päästä tuonne seuraan, niin liityn sitten sellaiseen seuraan, johon pääsee jäseneksi heti ja yritän sitten myöhemmin saada treenipaikan. Mulla on kuitenkin viikoittaiset treenit hyvän open johdolla, joten vaikka en treenipaikkaa saakaan, niin en jää tyhjän päälle. Ja siis seuran jäsenyyden tarvitsen kisaamista ja lisenssiä varten.

Katselmuksessa ensin katsottiin miten leikitään. Kerroin heti alkuun, että vieraiden ihmisten kohtaaminen ei ole Kikin vahvin puoli ja he antoivat sitten Kikin tulla itsekseen tutustumaan. Kyselivät miten Kiki suhtautuu toisiin koiriin ja sanoin, että siinä ei mitään ongelmaa ole. Kisoissakin mitä enemmän koiria niin sitä vähemmän Kikiä kiinnostaa. Tehtiin ratapätkää soveltuvin osin, eli jätin kepit tekemättä. Yhdessä kohdassa valitsin ehkä vähän huonon ohjauskuvion ihan siitä syystä, että ei olla vielä tehty aa ja putkierottelua, joten tahallani olin itse blokkaamassa putken suun Kikiltä. Hauskinta oli kun ensimmäistä kertaa aa tuli radalla, niin Kiki liukui pois kontaktilta, mutta korjasi ITSE takatassunsa takaisin. :D Ja sitten lähti vasta vapautuskäskyllä. Mulla on kyllä nuo radat videolla, mutta laitan ne myöhemmin. Ratapätkän jälkeen halusivat vielä, että menen alusta pientä pätkää, jotta saataisiin muhun ja koiraan vauhtia. Kerroin sitten, että kisoissa eka rata mennään yleensä hiljempaa, sillä Kiki reagoi mun jännitykseen himmaamalla ja tokalla radalla vauhtia löytyy molemmista enemmän.

Ennen meidän suoritusta ehdin nähdä toistenkin suorituksia. Tietenkään en tiennyt minkä tasoisia nuo muut ovat. Yhden näin tekevän koko radan todella sujuvasti, muut teki pientä pätkää vaan. Alkuviikosta saa tietää ollaanko tultu valituksi! Mä en odota yhtään mitään, sillä jos oma suoritus ei mene täydellisesti heitän pyyhkeen kehään menestyksen suhteen. ;) Näin on armas puolisoni huomattanut mun tekevän kisoissa. Jos tulee yksikin virhe en mielestäni ansaitse palkintosijaa ja olen silloin heti valmis poistumaan kisapaikalta. Toisaalta täytyy suhteuttaa oma taso muiden tasoon ja joskus sillä omasta mielestä vähemmän hyvällä suorituksella voi menestyäkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti