lauantai 2. marraskuuta 2013

Paljon asiaa

On ollut niin kiirus etten ole ehtinyt päivittää kuulumisia.
Aloitetaan aikajärjestyksessä eli keskiviikon treeneistä. Ratapiirros tässä.
Matti oli laatinut meille kyseisen radan. Koska viime viikolla harjoiteltiin välistävetoja, niin tässä radassa pääsi sitten harjoittelemaan niitä. Onneks oltiin saatu harjoitella välistävetoa myös viime lauantaina ja sunnuntaina.

Ekalla kerralla päästiin sujuvasti esteelle nro 8. asti. Sitten välistävedossa en rytmittänyt kunnolla, eli en odottanut koiraa, niin Kiki hyppäsi ysihypyn väärältä puolelta. Aloitettiin alusta ja tällä kertaa odotin kasihypyllä ja tein välistävedon vielä kääntäen jalat Kikiä kohti. Puomi oli taas vaikea, sillä en voinut vedättää. Valssasin esteen nro 12 jälkeen (eli myöhässä) ja sain kyllä Kikin esteelle nro 13, tosin haukkumisen säestämänä. Kepeille (14) Kiki lähti mahtavasti ja haki avokulmasta kepit ihan superisti! Kepeillä tein persjätön ja ohjasin nro 15 vastakäännöksellä, sitten leikkasin takaa aalle (16), valssasin ja lähetin Kikin eteen hypylle nro 17. Hiottiin vielä mun valssin ajoitusta esteelle nro 12 ja sehän auttoikin Kikiä kääntymään. Lisäksi kokeilin vielä takaakierto päällejuoksut ja sen välistävedon. Takaakierto päällejuoksu on mulle vaan niin paljon loogisempi kuin välistävedot. Meni taas tosi kivasti! Erityisen ylpeä olin siitä miten Kiki haki kepit ja että tälläkään kertaa persjätössä kepeillä ei ollut mitään ongelmaa. Kiki on kyllä niin mahtavasti kehittynyt kepeillä sietämään häiriöitä.

Torstaina olin Vapun luennolla aiheena "Psyykkinen valmentautuminen koiraharrastuksessa". Siitä lisää myöhemmin. Paljon tuli hyviä vinkkejä ja miettimisen aiheita esimerkiksi siihen miten saa itsensä viriteltyä treeneissäkin kisavireeseen.

Perjantaina Sporttiksella olin suunnitellut tekeväni välistävetoja, aalle takaaleikkausta ja leikkimistä targetilla.
Tein välistävetoja kolmelle rinnakkain olevalla hypyllä. Halusin että Kiki tulee vastakäteen, ettei mun tarvitse kääntyä. Mietin etukäteen, että miten rytmitän omaa menoani. Ekalla toistolla olin hieman väärässä rytmissä. Tokalla kerralla meni ihan nappiin! Tehtiin molempiin suuntiin sekä välistävedot, että takaakierto päällejuoksut. Tältä se näytti.

Olin tosi tyytyväinen näihin! Tärkeintä on se että mä alan hiljalleen oppia miten mun rytmi vaikuttaa Kikiin. Kiki kyllä tekee just niin kuin ohjaa.

Näiden lisäksi tehtiin aalle takaaleikkausta, eikä siinäkään mitään ongelmaa. Tein myös kepeille takaaleikkausta, sillä joskus kokeilin tosi jyrkkiä takaaleikkauksia ja ne oli liikaa. Aloitin nyt ihan lievästä takaaleikkauksesta ja se meni nappiin. Hiljalleen siitä sitten edetään. Tein myös muutaman avokulmaan lähetyksen kepeille ja nekin onnistui.

Targetin vahvistamista tein ensin niin, että Kiki istui muutaman metrin päässä ja kutsuin sen targetille lelulle. Tuli vauhdilla. Sitten tein niin että lähetin sitä maassa istuessani läheiseen putkeen ja siitä targetille, jolloin varmasti tuli vielä lujempaa. Samaa tehtiin hypyn kautta. Kiki on ainakin sisäistänyt että targetti + lelu on kiva juttu!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti