torstai 21. marraskuuta 2013

Muistitreeni

Onpa taaaas mennyt tovi viime postauksesta. Sanottakoot että viimeinen työharjoittelu on nyt ohi! Jee! Tarkoittaa siis sitä että ihan oikeasti valmistun joulukuussa! Nyt on kouluakin sen verran vähän, että ehtii taas päivän valossa Kikin kanssa pitkille lenkeille. Hölkkäämässä ollaan käyty ja viime hölkällä Kiki innostui vetämään mua. Valjaat ja juoksuvyö meillä on varusteina aina hölkällä, mutta en ole sen kummemmin innostanut Kikiä vetämään. Viime hölkällä tein muutenkin spurtteja Kikin ollessa vapaana, mutta kokeiltiin vielä sitten valjaissa vedättämistä ja Kiki aivan innostui!

Treeneissä ollaan toki käyty mutta nekin postaukset ovat jääneet kirjoittamatta, kuten Vapun ja Janitan luentojen herättämät ajatuksetkin. Jossain välissä sitten.

Eilen tehtiin kuitenkin muistitreeniä. Tää oli aika hauska harjoitus, joka meni hyvin jos mä keskityin.


Tässä oli siis neljä estettä, viisi numeroa kun putken suut oli molemmat vaihtoehtoina. Sitten ohjaaja aina sanoi esteiden numeroita esimerkiksi 1,3,4 ja maali (5. este aina maali). Hetken sai miettiä ja sitten suoritettiin. Samaa rataa sai kokeilla eri ohjauskuvioilla, sillä tarkoituksena olikin katsoa mitkä ohjaukset tulee ensimmäisenä mieleen ja mitkä sitten olisivat ehkä toimivimpia. Ja kun meni hyvin, niin sitten sai taas uudet numerot. Mahdollista oli myös että sanottiin jotkut esteet suoritettavan takaakiertona ja sitten lopussa aloitettiin 4. esteen takaa. Alussa mä olin taas niin kujalla, se perus treenimoodi missä mä olen aivan liian hidas ja lahna jne.. Sitten kun sain itseeni vauhtia meni hyvin. Sitten taas jossain välissä keskittyminen herpaantui ja menin vaan tekemään, enkä sen kummemmin miettinyt. Vaatii ehkä multa tollanen tehtävä paljon - pitää keskittyä useampaan otteeseen eikä voi vaan mennä tekemään. Kikihän tekee just niin kuin mä sitä ohjaan. Jos olen hidas, se on hidas. Jos mulla on ajatusta, se tekee pienet käännökset.

Todettiin Sonjan kanssa, että meillä toimii paremmin vastakäännökset kuin valssit. Sitä mieltä olen ollutkin. Vastakäännöksissä (tai jaakotuksissa) olen ajoissa, teen napakammat käännökset, kun taas valssit valuu. Pitäis ehkä laittaa valssit pannaan siksi aikaa kunnes olen opetellut ne kunnolla?? Tossa kuviossa peruskäännöksetkin toimi hyvin, sillä vauhtia oli kuitenkin aika vähän. Etukäteen mietin että Kiki valuis peruskäännöksillä hirveästi. No ei valunut.

Viime viikon treeneissä tehtiin 32. esteen rataa. Sekin meni yllättävän hyvin! Matti sanoi että helpoissa kohdissa tulee virheitä eli Kiki tiputti riman jossain helpossa kohdassa, kun en siinä tehnyt itse täysillä. Pitänee kiinnittää tähän huomiota.

Ensi sunnuntaina on ensimmäiset kolmosen kisat. Jännityksellä ja mielenkiinnolla odotan niitä. Varmasti vois mennä hyvin, jos mä saan tehtyä hyvän suunnitelman radalle ja teen täysillä. Jää nähtäväksi miten käy!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti