torstai 7. maaliskuuta 2013

Möllikisan tulokset

HSKH järjesti mölliagilitykilpailut Ojangossa 5.3. Kikin juoksut oli onneksi ohi jo reilusti ennen kisoja, joten uskallettiin sinne suunnata. Kisat alkoi niin aikasin, että kepokaan ei päässyt mukaan niin oltiin sitten ihan tyttöjen kesken kisaamassa. Ainoa huono puoli tässä oli se, että kisaratoja ei tullut videolle. En sitten viitsinyt pyytää ketään vierasta ihmistä kuvaamaan.

Kisapaikalla oltiin ajoissa - ja selvisi myöhemmin - että aivan liian ajoissa. Minit olivat ensin ja niitähän oli jotain 60 lähtijä.. Kiki sai odotella autossa. Oli mulla häkkikin mukana, mutta autossa on kuitenkin rauhallisempi odotella pitkään.

Noh möllirata vaikutti ihan kivalta, siinä oli lähes kaikki esteet, A kaksi kertaa ja puomi jne (Ei keinua, keppejä, rengasta eikä pussia). Saman radan sai mennä kahteen kertaan ja ostinkin heti kaksi starttia. Ekalla radalla mua jännitti, joten tyrkkäsin Kikin puomin jälkeen takaakiertoon, kun hypyn olisi kuulunut tulla ihan normaalisti. Siitä HYL. Samalla radalla oli myös putki, johon Kiki ei ekalla mennyt, kun taas ohjasin epäselvästi.

Tokalle radalle mentäessä mulla oli hyvä fiilis ja olin tarkkaan miettinyt miten korjaan virheeni. Ratojen välinen aika hengailtiin hallissa ja Kiki hienosti istui tarjoten katsekontaktia odottaen nameja. Umpinaiset väliseinät on tosta hyvä, sillä jos Kiki näkisi radalle se kyllä kuumuisi. Tokalla radalla sain korjattu virheeni. Menin puomin kohdalla kauemmas tekemään valssia, joka sitten aiheutti sen, että Kiki hiippaili 2on2offilta pois ihan vähän liian aikaisin. No, ei olla vielä tollasia kuvioita harjoiteltu, joten niitä treenilistalle. Aan kontakteilla olin sitten loppuradasta erityisen tarkka, ja Kiki odotti niillä nätisti. Erityisen iloinen olen radan loppusuorasta. Ekalla radalla Kiki ei irronnut maalin, sillä en varmaan sille näyttänyt ja kertonut, että nyt on lupa mennä. Tokalla radalla näytin eteen ja sanoin "mene eteen" tms (ei voi enää muistaa ;)), ja sehän juoksi loppusuoran maaliin odottamaan! Tämän radan jälkeen oli kyllä niin mahtava fiilis!!

Nyt ymmärrän paremmin, mitä Satu tarkoittaa, kun sanoo Kikin tekevän aina kultaisesti. Se tekee kaikkensa toteuttaakseen mun käskyt radalla, eikä tosiaan lähde haahuilemaan muualle. Eli tässä voi sitten vaan katsoa peiliin, jos koira ei mene niin kuin haluaisin. Se on sitten ohjauksen parantamisen paikka. Mutta olin niin ylpeä Kikistä ja myös iloinen meidän tiimityöstä! Kisoissa on sen kanssa helppo olla ja sitä kiinnostaa eniten mitä mä teen. Näin sen pitää ollakin!!

Lähtönumerolla 2 saatiin HYL, vaikka tossa ei sitä kerrota
Sijoituttiin siis 2. ja saatiin palkinnoksi Tehis cup -ruusuke, Muschin 10e lahjakortti ja purutikkuja. Hienoa! Lisäksi saatiin Tehis cup -pisteitä, eli toinen osakilpailu on 26.3 ja sinnehän on mentävä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti