keskiviikko 11. syyskuuta 2013

Heitä jo!

Ratana tiistain treeneissä perus "valssirata" Sadun mukaan. Ensin meidän piti juosta rata ilman koiraa ja se kellotettiin. Tuntu muuten hassulta huudella estekäskyjä yksinään juostessa. Arvatenkin yksin juostessa esim. puomi ja kepit meni mun kohdalla nopeammin kuin mitä koiran kanssa tekisin. Saatiin palautetta että ohjaus oli huolimatonta ilman koiraa.



Kikin kanssa tehtiin eka rata nollana! Se oli ehkä enemmän varmistelunolla, mutta olin silti tyytyväinen siihen. Mä tarviin välillä näitä ekalla radalla tehtyjä nollia, vaikka ne sitten olis hitaita tai varmisteltuja. Nollan tekeminen lisää uskoa omaan osaamiseen. Ennakoiva valssi on jotenkin tosi vaikee ohjaus mulle. Oon aina myöhässä tai jotain menee pieleen. Tällä radalla huomas et Kiki antoi mulle palautetta esteellä nro 13 (hyppy pituuden jälkeen). Sen mielestä olisin voinut kertoa että tulee tiukka käännös. Parin seuraavankin esteen ohjaukset sai palautetta. Kiki kyllä kiltisti tekee, mut kertoo jos on huonoa ohjausta. ;) Tokasta esteestä sain palautetta Sadulta. Ei kannattais tehdä valssia paikaltaan (myöhässä), koska jouduin kalastelemaan Kikin esteen jälkeen. (Seuraavilla kerroilla tein valssin liikkeestä ja kas kun Kikikään ei antanut palautetta.) Kolmannen esteen jälkeen puomille menemistä mietin myös, sillä jos olisin itse oikaissut tosi paljon, niin Kiki ois varmaan sudittanut puomille. Mun piti siis muistaa tehdä itse vähän isompi kaari, jotta Kikin tie puomille on parempi. Tässä ei näyttänyt olevan mitään ongelmaa.
Tokalla radalla sain ohjeeksi tehdä kolmasvikalle esteelle valssin, jotta Kikille tulee pienempi tie. Mietin taas et miten voin valssata ja olla sitten ajoissa tekemässä jaakotusta toka vikalle esteelle. No mitä jos heittäis sen koiran kolmas vikalle esteelle takaakiertoon ja sit pinkois ite toka vikalle? No ylläri se meni niin. Aina toisto toiston perään pystyin aikaisemmin heittämään Kikin tollasissa kohdissa esteelle ja lähtemään itse seuraavaan kohtaan. Vitsi miten makeeta!

Loppuun hiottiin vielä pituuden jälkeisen esteen ohjausta. Ennakoiva valssi ei vaan jotenkin toiminut, koska olin aina myöhässä. Sitten sain ohjeeksi tehdä pienen niiauksen ponnistupaikkaa kohden, kääntää selän esteelle ja ohjata esteen puoleisella kädelle hypyn. Sehän toimi! Tää ohjaus oli mulle jotenkin paljon selkeempi ja parempi. Kiki varmasti myös luki mun kääntymisen niin että tiesi tehdä sekin tiukan kurvin. Tätä aion kyllä käyttää jatkossa vastaavissa paikoissa. Toimii kun Kiki tulee kovalla vauhdilla ja mun pitää ajoissa kertoa sille että nyt käännytään tiukasti.
Oli taas ihan super mahtavat treenit! Puomikin oli mun mielestä vähän nopeempi. Lopussa väsymys iski Kikiin ja se meni renkaan sivusta ohi. Oltiin me siinä vaiheessa jo paljon tehtykin.

Ilman koiraa kellotin jotain 30,9 ja koiran kanssa ehkä jotain 32,..? Aika lähelle meni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti