tiistai 26. elokuuta 2014

Vihdoin targetin kanssa puomille

Kesällä olen joitain kertoja muistanut härnätä Kikiä targettilaudalla ja palkannut siitä kun iskee etutassut laudan päälle. Palkaksi saa narulelun, jota revitään targetin päällä (suunnilleen) pysyen. Edelleen siis työstämme tätä peruskauraa, jotta saadaan vahvistettua sitten targetin avulla puomin vauhtia paremmaksi. Olen nyt käyttänyt avustajaa palkkaamiseen, sillä en halua vahvistaa mun läsnäoloa targetin vieressä. Tarkoitus kun on että Kikin mielestä targetti on maailman mahtavin lauta ja sinne juostaan aina täysiä olin mä sitten missä tahansa. Targetin kanssa ollaan saatu puomiin jo vauhtia. Pitäisi vaan muistaa tehdä harjoitusta joka treenikerralla, mutta nyt on kyllä aan treenaaminen ajanut tuon ohi. Targettiharjoitukset varsinkin puomilla pitäisi tehdä treenien aluksi, jotta Kikillä on varmasti paljon paljon intoa ja sitä kautta vauhtia.

Sunnuntaina oltiin siis kaverin kanssa Purinalla. Kaverin koira sai tehdä hyppytekniikkaa ja vähän helppoa estesuoraa, jonka päässä mutkaputki. Lili teki samaa treeniä sen jälkeen kun olin ensin tehnyt jälleen esteen tarjoamista. Ja tällä kertaa se tuntui toimivan! Ensin yhdellä hypyllä, kun Lili katsoi eteen, vapautus ja lelu lentää pitkälle eteen. Nännikumi oli tähän hyvä palkka. Olin niin iloinen kun se juoksi eteen eikä vilkuillut yhtään taakse! Tietysti mun piti 3 esteen takaa heittää lelu aika aikasin, mutta jospa se tästä oppisi että mennään suoraan (kääntymistä ei vielä osata) niin kyllä se lelu jostain taivaasta tippuu. Ah  niin ja tätä ennen tein etupalkalla samaa kolmen esteen suoraa. Lili sai istua odottamassa esteen takana, vapautin ja juostiin yhdessä etupalkalle. Toki Lili ehti sinne aika paljon ennen mua ;). Halusin vahvistaa sille sitä, että mä voin juosta sen vieressä. Se tuntui taas pienen tauon jälkeen olevan vaikeeta. Ilmeisesti nämä kaksi harjoitusta selvensivät sille mitä halusin, sillä kun kokeilin toisella kentällä olevaa estesuoraa, jossa esteet oli pitkillä väleillä se juoksi suoraan siivekkeiden välistä taakseen katsomatta! Jes! Tuli kyllä harvinaisen paljon treeniä pienelle koiralle, vaikkei kaikkea putkeen tehtykään vaan osissa. Yleensä tehdään niin paljon vähemmän. Alkoi tuntua siltä, että meidän tekeminen alkaa hiljalleen näyttää agilityltä. Tässä välissä oli ehkä pieni suvanto, kun en ilmeisesti osannut harjoittaa sen kanssa oikeita asioita ja unohdin kuinka vähän se oikeasti osaakaan. Mutta se on niin pätevä ja hieno treenikaveri! <3 Unohtamatta miten paljon arvostan sen helppoutta arjessa.

Kiki sai tehdä aata ja kokeilin ensimmäistä kertaa valssia. Aan pikakorjaus (katso edellinen blogiteksti) näytti vaikuttavan edelleen ja Kiki teki aata ihan niin kuin ennen mun törttöilyä. Otin taas tennispallon palkaksi, koska sehän on ihan Kikin lemppari. Alkuun se taas vetikin sellasia rallatteluja pallo suussaan, että joutu aika monta kertaa sanomaan ennen kuin sain pallon takaisin.
Videolla kaikki toistot. Keskimmäisellä toistolla Kiki kompastuu aika ikävännäköisesti, mutta ei vaikuttanut mitenkään loukkaantuneelta, eikä ole yhtään oireillut. Kyseisessä tilanteessa huomasin kyllä että sen askeleet sekosivat, mutta vasta videolta näkee kuinka pahalta se oikeastaan näytti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti