sunnuntai 10. elokuuta 2014

Kiki oppi itsenäiset kepit itsenäisesti

Turhauma. Se on valttia Kikin agilityssä. Tauko tekee hyvää ja niin edespäin. Nyt ollaan hinkattu lähinnä juoksu-aata ja siitä syystä Kikin muu treeni on jäänyt sivuun. Aan treenaaminen on kuitenkin yllättävän rankkaa varsinkin kuumalla ilmalla, joten siitä syystä en ole Kikiä päästänyt tekemään juurikaan muuta. Aan treenin ohessa Purinalla Kiki sitten itsenäisesti meni kepeille mun seistessä paikoillani keppejen alussa. Toki hoin sille "kepkep" alusta loppuun saakka ja suureksi yllätyksekseni se meni kepit oikein loppuun saakka! Kikihän on aina tarvinnut mun liikkeestä tukea kepeillä. En edes voinut heittää sille palkkaa heti, koska mulla oli vaan pallo taskussa ja sillä ei sattuneesta syystä enää palkata Kikiä kepeillä. Joskus palkkasin pallolla kepeillä seurauksena että Kiki jäi jumittamaan toka vikaan väliin ja sehän olisi jumittanut siinä maailman tappiin asti palloa odotellessaan..
Lillis

Viime torstaina kepit sattuivat olemaan Kikin nenän edessä ja sinnehän se taas meni. Mä seisoin jälleen paikoillani ja toki äänellä kannustin Kikiä. Se kepitti hienosti loppuun, vaikka olin jo ehtinyt laittaa muurin tolpan lähes keppeihin kiinni. No ei haitannut. Tehtiin vielä pari toistoa ja kaikki toistot onnistui! Tällä kertaa pääsin palkkaamaan Kikin. Palkkasin tarkoituksella hieman myöhässä niin, että olin varma sen tehneen kepit loppuun. Se ehti kääntää päänsä mua kohti. Yllämainitusta toka vikan keppivälin jumituksesta johtuen en todella nyt uskalla palkata sitä kesken keppien. Oon niin tyytyväinen tähän kehitykseen!

Tehtiin torstaina vähän muutakin aan lisäksi. Keinusta tuli ekalla yrittämällä yllättäen (not) lentokeinu. Seuraavalla kerralla muisti esteen. Puomiakin kokeiltiin, ei ollut siihen maagisesti ilmennyt lisää vauhtia eli sen kanssa saa jatkaa duunia. Kokeilin myös vedolla saada Kikin haluamaani u-putken päähän. Pelkkä veto ei toiminut, mutta kun muistin vekata lähellä edellistä hyppyä, niin johan toimi! En vaan osaa/muista käyttää vekkausta, vaikka aina kun sitä on treeneissä tehty se on toiminut kuten pitää. Miksi en siis käytä sitä..

Tässä on viime ja tämän viikon juoksarit. Viime viikolla tehtiin ekaa kertaa sokkaria, joka ekalla kerralla vähän sekoitti Kikin askeleita. Silti täydelliset osumat. Tällä viikolla tehtiin vaan pari sokkaria ja ne meni hyvin. Vikassa toistossa tosin näkyy mun myöhässä olosta johtuen ehkä pientä jarruttelua?? No harjoitukset jatkuu.

Viime viikon aat.

Tämän viikon aat.


Lili pääsi myös videolle, mutta en ole vielä ehtinyt niitä käsitellä. En tiedä onko Lilillä nyt joku mörköikä tai teini-ikä menossa. Lili ja siskonsa eivät enää ihan muista mitä luoksetulokäsky tarkoittaa.. Lisäksi tänään meidän ollessa turistina I-HAHin kisoissa piti Lilin räksyttää isommille koirille. Selvästi sitä jännitti, niin ratkaisi asian sitten räksyttämällä. Kiva. Täytynee siis panostaa kivojen, isojen aikuisten tapaamiseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti