keskiviikko 9. huhtikuuta 2014

Taas flunssan kourissa

Lili ja Niksi. Kuva: Pedu Halonen

Mulla on taas flunssa. Aivan tylsää. Näyttäis siltä että huomiset kisat on pakko jättää väliin, sillä nyt ei olo tunnu siltä että pystyisin juoksemaan niin lujaa kuin jaloista lähtee. Tai ehkä pystyisinkin hetkellisesti niin tekemään, mutta se ei taida olla kovin järkevää.. No ehkä onni onnettomuudessa - Kikillä alkoi tänään juoksut. Osallistuahan silti saa kolmosen kisoihin, mutta siitäkin pitäisi ilmoittaa etukäteen ja sitten viritellä housuja pois Kikin päältä ja taas päälle heti kisojen jälkeen. Pääsiäisen kisoihin tekisi mieli kyllä juoksuista huolimatta osallistua kun kerran ollaan Joensuuhun menossa ja olisi niin kiva päästä kisaamaan jossain muualla kuin täällä tutuissa ympyröissä.

Koirat tykkäsivät mun jäädessä kotiin nukkumaan tänään. Ne nimittäin pääsivät mun kainaloon sänkyyn! Se on niille niin harvinaista herkkua. Tapansa mukaan Kiki liimautui kiinni kainaloon ja pysyi siinä. Lili vaelteli ympäriinsä ja makasi aina hetken mun jalan tai käden päälle kunnes etsi uuden paikan. Mutta oli sekin sitten löytänyt hyvän paikan ja nukkui siinä siihen asti kun heräsin puoli kaksitoista. Tuli ehkä uni tarpeeseen.

Eilen muistuttelin Liliä häkin ihanuudesta palkkaamalla häkkiin hakeutumisesta. Kikillehän tuo on tuttu leikki ja se olikin häkkiin änkemässä heti kun sain sen kasaan. Lili ei ollut ihan varma onko se häkki nyt niin kovin kiva juttu, vaikka ihan pienestä pennusta asti ollaan häkkileikkiä tehty. Olen kyllä huomannut että vähän järjestelmällisemmin sitä pitäisi Lilin kanssa tehdä. Tänään mulla oli koirien nameja olkkarin pöydällä ja mitä tekee Kiki? Se haistoi namit, katsoi mua ja suuntasi häkkiin istumaan ja odottamaan palkkaa. :D On se vissiin aika hyvin oppinut tuon tempun!

Onneksi kepo on kotona, joten mulle jää lepäily ja silti koirat pääsevät metsään purkamaan pahimmat energiat. Lilistä alkaa nimittäin hiljalleen kuoriutua ihan aito koiranpentu. Tähän asti se on ollut niin kiltti, mutta nyt on havaittavissa pientä riiviöitymistä. Se syö mattoa, jota Kiki on nuorempana syönyt, se raapii tv-tasoa, pöllii nenäliinat ja repii ne, pöllii sängyn päädystä rasvatuubit ja alkaa jyrsimään niitä. Tälläsiä pieniä pentujen askarteluita. Muistuupahan taas mieleen että nenäliinat ja rasvatuubit yms. pitää korjata pois. Pitää meidät valppaana!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti