perjantai 11. lokakuuta 2013

Pattipäivitystä

Soittelin Mevettiin kyselläkseni mikä on niiden kanta patin ja steriloinnin suorittamiseen yhtä aikaa. Suosittelivat, että patista otetaan ohutneulanäyte, jotta nähdään onko sen poistolla kiire ja kuinka iso operaatio on tulossa. Olen kuullut Mevetiä kehuttavan, joten varasin samantien ajan sinne. Patista otettiin näyte ja hetken odoteltuamme saimme kuulla patin olevan rasvapatti. Ell totesikin näytteen otettuaan ja siveltyään sen lasille että rasvalta se näyttää. Varsinkin kun olin miettinyt steriloinnin ja patin poistamista samaan aikaan, oli tosi hyvä että näyte otettiin. Kikin edellisistä juoksuista on kulunut vasta kuukausi ja suositeltavaa olisi tehdä sterilointi juoksujen puolivälissä, eli noin 3 kuukauden kuluttua edellisistä juoksuista.

Kyselin myös mikä on Mevetin politiikka itsestäänsulavien tikkejen suhteen sterilointihaavassa. Ell sanoi että he laittaa aina itsestään sulavat tikit. Kaveri oli sulavia tikkejä kehunut omien koiriensa sterilointien perusteella. Toisessa eläinlääkärissä sanottiin etteivät he niitä laita, sillä haluavat haavakontrollin. Olin kyllä vakuuttunut Mevetistä kaikkinensa. Laskua odotellessani vastaanottoon kuului soittavan moni ja varaavan kastrointi- / sterilointiaikaa, joten sekin oli hyvä merkki. Nyt tiedän minne vien Kikin sitten kun on operaation aika.

Mulla on taaas yövuorot menossa, joten perjantain omatoimitreenit jää välistä. Kävin eilen nopsasti Purinalla testaamassa aan ja puomin kontakteja. Aan kontaktit tosi jees. Puomilla kokeilin jättäytyä taakse ja vapautuksen jälkeen heittää pallon. Eka toisto meni tosi hyvin, tokalla toistolla se taas jäi paimentyyliin hiippailemaan kontaktille 2on2offin sijaan odottamaan palloa. Ei toimi ei.. No kysytään taas viisaammilta että miten sitä puomia sais itsenäisemmäksi. Positiivisesti yllätyin edelleen Kikin leikkimisestä kahdella pallolla. Naruleluilla saan sen leikkimään kahden lelun leikkiä, jos innostan sitä korkealla äänellä hokemalla esim. "vau mikä lelu!" niin silloin se tulee mun kädessä olevaan leluun kiinni ja unohtaa toisen lelun. Pallon kanssa kun oon nyt muutaman kerran kokeillut, niin se tulee heti vaihtamaan oman pallonsa mun kädessä olevaan palloon. En oo uskaltanut aikaisemmin palloja kokeilla, kun olen ajatellut niiden olevan liian kivoja ja että se ei tuo niitä mulle ollenkaan. Ei saa näköjään tehdä oletuksia vaan pitää kokeilla. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti