lauantai 10. tammikuuta 2015

Mä osaan!

Kiki on kovasti paljon sitä mieltä, että sehän tietää mihin agilityradalla ollaan menossa. Toisin sanoen se siis poimii kaikki loogisesti olevat esteet ja hyvä niin. Joskus tosin käy mielessä ettei sen kaikkia tarvis poimia, vaan vois joskus olla vähän riippuvaisempi musta. Oikeesti en ole tota mieltä, mutta hetkittäin! Kikihän on nyt ihan mahtava kun voin jättää sen suorittamaan esteitä ja pinkoa itse jo seuraavaan paikkaan. Noissa tilanteissa itsevarmuus on enemmän kuin paikallaan. Ansaesteiden läheisyydessä joskus saattaa mielessä vilahtaa toive, että olispa se enemmän mun perään radalla. Oltiin loppiaisen Niinun treeneissä (vihdoin sattui olemaan mulle sopivaan aikaan treeni myynnissä) ja kyseisellä radalla oli muutamakin paikka, jossa Kiki omasta mielestään tasan tarkkaan tiesi minne ollaan menossa, jos en rytmittänyt oikein. Videolla todisteet. Päädyssä se kääntyy hienosti mun rytmityksellä eikä edes mieti sinisen putken väärään päähän menemistä. Sitten taas keppien jälkeen ennen oranssia putkea oli tarkoitus ottaa yksi hyppy kepeille päin, no kun kääntäminen tuli myöhään Kiki poimi sen toisenkin hypyn. Mutta onhan se nyt magee kun se lukee rataa!
Päädyssä ennen sinistä suoraa putkea jätin sen taas niin selän taakse, että ihan oikein kun poimi vääriä hyppyjä. Kun juoksin putken toista puolta se käänsi Kikiä tarpeeksi ja ihan hyvin ehdin persjättöön putken toiselle puolelle. Puomi on nyt mitä on, enkä siitä nillittänyt. Varmaan kostautuu seuraavissa kisoissa.. Mutta nyt se tuli koko puomin laukalla - vaikkakin lopun hitaalla laukalla ja loikkasi kontaktin yli, mutta silti.


Niinun treenit oli illalla. Sitä ennen olin aamulla Lilin kanssa Seppo Savikon yksäriä jakamassa kaverin kanssa. Lilille oli selvästi vaikeita vinossa olevat hypyt, mutta eihän olla sellaisia tehtykään. Kun esteiden linjoja helpotettiin haki ne hienosti. Seppo halusi vähän testata mitä Lili osaa. Lopuksi tehtiin esteen tarjoamista, ja se oli Lilille selvä juttu vaikka liikuinkin esteestä kauemmaksi. Mun mielestä tarvitaan helppoa ratatreeniä, koska ollaan sitä niin vähän tehty. Lili poimii esteet joita kohden juoksen, mutta ei tietenkään vielä osaa lukita esteitä, joten jos mun suunta muuttuu niin muuttuu senkin linja. Sopivassa suhteessa voisi siis tehdä esteen tarjoamista ja ratatreeniä. Pikkuhiljaa voisi myös ottaa puomin kunnolla treenin alle ja alkaa yhdistää siihen muita esteitä.
On mulla hieno pieni Lili! <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti