sunnuntai 1. heinäkuuta 2012

Pakkovalssia ja takaakiertoja

Torstain treeneissä tehtiin ensin keppejä käsiohjauksella. Ei olla noin ennen tehty, vaan ainoastaan verkkokeppejä niin, että osa verkoista on ollut jo pois. Kiki seuras hyvin mun kättä ja vauhtia meinasi olla liikaakin. Oon kyllä lukenut, että verkkokepit ja käsiohjaus tukevat toisiaan. Käsiohjaus on siitä hyvä, että sitä voi treenata missä vaan on kepit. Verkkokeppejä voi tehdä vain meidän ohjatuissa treeneissä.

Seuraavana oli vuorossa pakkovalssi. Eli Kiki jäi istumaan ensimmäisen esteen taakse, mä menin toisen esteen takapuolelle ja annoin Kikille merkin kiertää esteen sivusta mun luo. Sitten kun se oli mun lähellä, käänsin oman navan esteelle (kun ensin olin selkä esteeseen päin) ja kerroin Kikille että este hypätään. Siitä jatkettiin esteen kautta putkeen ja palkattiin koira. Tähän asti me ollaan tehty yhteislähdöt, mutta tuolla ollaan nyt tehty niin, että Kiki istuu ja saa sitten luvan lähteä. Helpottaa mun työtä, kun ei tarvitse kilpaa juosta. Näissä torstain treeneissä tehdään muutenkin lyhyempää pätkää, kuin omissa treeneissä, joten ei senkään takia mulle tule niin kuuma. Ollaan tehty myös paljon enemmän suoraa pätkää, jossa tulee irtoomista harjoiteltua. Omissa treeneissä ollaan pääosin tehty yli 10 esteen radoilla pyöritystä, jossa tulee ohjauskuvioita ja haasteita enemmän. Ihan hauskaa tehdä välillä vähän lyhyempää pätkää ja erilaisia kuvioita toisen opettajan kanssa.

Takaakiertoa ollaankin tehty Kikin kanssa monesti, joten se oli tuttu juttu. Nyt tuli este, takaakierto, jossa tein valssin esteen edessä ja vielä yksi este. Kokeilin myös niin, että takaakierto ilman valssia, mutta koska seuraava este oli viistosti edessä, niin valssin kanssa meni paljon sujuvammin. Hyvä huomata, että ohjauskuviot riippuu paljon siitä minne edetään seuraavaksi. Tämän sarjan päätteeksi kun Kiki sai lelun palkaksi, niin se meni toisen vesikoiran eteen rallattelemaan lelun kanssa. Lälläslää mulla on lelu!

Itsekseni tein pari kertaa puomilla targetilla palkkausta ja nyt tuntuu, että Kiki ei oikaise puomilta alusta pois, vaikka tietääkin palkan olevan puomin päässä. Yksinään kun on muuten vaikee harjoitella, jos ei oo targettia. Kiki kuitenkin vielä tarvitsee ne namit siellä lopussa heti. Lisäksi tein aan kontaktia muutamaan kertaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti