maanantai 19. marraskuuta 2012

rally-tokoa lainakoiralla

Meidän agilitykaverit olivat menossa rally-tokon sm-kisoihin, kun kerran joukkueena sinne pääsi kolme ALO (aloittelevaa, helpoin luokka) ja yhden koirakon piti olla VOI/MAL (eli voittaja- tai mestaruusluokassa). Näin saatiin joukkue kasaan ja kun yksi koirakko ei päässyt lupauduin menemään kisoihin lainakoira-Isabellan kanssa. Ensin mietin menisinkö Kikin kanssa, mutta laiskuus iski, enkä halunnut kiireellä hioa seuraamista Kikin kanssa. Isabella arvokkaana 8-vuotiaana leidinä osaa seuraamiset ja muut kuviot, joten se oli parempi vaihtoehto. :) Mulla oli tavoitteena mennä kisoihin katsomaan miten käy. Tavoitteet on helppo ylittää, kun niitä ei ole. Olin kyllä opetellyt kylttejä ja oltiin me pikaisesti kokeiltu Isabellan kanssa seuraamista ja muita liikkeitä. Juttuhan on se, että Isabella on lunki tyyppi, joka innostuu kyllä pallon nähdessään tai nakkeja saadessaan, mutta se vireen ylläpito onkin toinen juttu.
Meillä oli hienot Teekkarirakit -tiimipaidat! Selässä lukee sukunimi, edessä logo.
Videossa näkeekin, että Isabella hyytyy, kun ei ole nakkeja tiedossa. ;) Silti saatiin hyväksytty tulos eli juuri vaadittavat 70 pistettä. Olen tyytyväinen! Pari ihan turhaa virhettä tuli esimerkiksi taluttimen kiristymisestä, kun en vaan tajunnut pitää hihnaa tarpeeksi löysällä. Ja yhden kyltin suorituksesta tuli maksimi 10 vp, kun en muistanut laittaa koiraa istumaan ennen koiran viemistä eteen. Pitäisi siis oikeasti osata kyltit. Onneksi mun joukkuekaverit olivat tehneet rally-tokoa ennenkin, joten radan kävelyssä sain kysyä miten liikkeet pitää suorittaa. Oli ihan hauska kokemus. Nyt voisin kyllä Kikillekin opettaa lisää seuraamista ja muita rally-tokon juttuja, onhan nuo sellaisia yleishyödyllisiä taitoja. Vaikka Kiki osaa kyllä "lähellä" -käskyn, joka on vapaampi muoto seuraamisesta (tätä käytän enemmän Kikin ollessa vapaana). Riittää siis, että se tulee mun viereen sille puolelle, jonka sille osoitan. Siinä se kävelee mun jalan vieressä, mutta ei tarvitse olla kiinni mun jalassa. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti